ÎNSCRIEREA ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL
PRIMAR
pentru anul școlar
2022—2023
În 23 martie a fost publicat Ordinul
ministrului educației privind aprobarea Metodologiei de înscriere a copiilor în
învățământul primar și a calendarului înscrierii în învățământul primar pentru
anul școlar 2022—2023.
Potrivit actului normativ, părinții ai
căror copii împlinesc, în anul curent, vârsta de 6 ani până la data de 31
august inclusiv sunt obligați să își înscrie copiii în învățământul primar,
respectiv în clasa pregătitoare.
Părinții ai căror copii împlinesc vârsta
de 6 ani în perioada 1 septembrie—31 decembrie inclusiv pot să își înscrie
copiii în clasa pregătitoare doar dacă nivelul lor de dezvoltare este
corespunzător. În acest caz, înscrierea în clasa pregătitoare se face la
solicitarea scrisă a părinților, în baza recomandării eliberate de grădiniță.
Evaluarea dezvoltării copiilor se efectuează de către centrele județene de
resurse și asistență educațională (CJRAE), în urma transmiterii unei
cereri-tip, doar în situația copiilor care nu au frecventat grădinița sau care
s-au întors din străinătate.
Circumscripția Școlii Gimnaziale
Nr.194

În situația în care în unitatea de
învățământ, numărul cererilor de înscriere primite de la părinți al căror
domiciliu se află în afara circumscripției școlare este mai mare decât numărul
de locuri libere se aplică criterii de departajare generale și specifice.
Criteriile generale de departajare sunt următoarele:
a) existența unui certificat medical de
încadrare în grad de handicap a copilului
b) existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți. Situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți;
b) existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți. Situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți;
c) existența unui document care
dovedește că este orfan de un singur părinte;
d) existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă.
d) existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă.
Criteriile specifice de departajare sunt :
1. Copilul frecventează
școala gimnazială nr. 194-nivel preșcolar
-adeverință
2.locul de munca al părinților se afla în zona arondată circumscripției școlare
-adeverință
2.locul de munca al părinților se afla în zona arondată circumscripției școlare
-adeverința de la locul de muncă
3. bunicii locuiesc in
circumscripția școlara
-copie ci bunici,
-declarație pe propria răspundere a părintelui,
-dovada a gradului de rudenie
4.rude si afini pana la gradul iv, cu domiciliul in circumscripția școlara, care au in îngrijire copilul.
-copie ci rude/afini,
-copie ci bunici,
-declarație pe propria răspundere a părintelui,
-dovada a gradului de rudenie
4.rude si afini pana la gradul iv, cu domiciliul in circumscripția școlara, care au in îngrijire copilul.
-copie ci rude/afini,
-declarație pe propria răspundere a părintelui,
-dovada gradului de rudenie
În cazul în care la unitatea de învățământ, pe ultimul loc liber
este înmatriculat un copil din altă circumscripție școlară, fratele său
geamăn/sora sa geamănă este admis/admisă la aceeași unitate de învățământ,
peste numărul de locuri alocat.
Înscrierea în învățământul primar se face
prin depunerea unei cereri-tip, însoțite de documente justificative. Cererea se
poate completa online, transmite prin e-mail, prin poștă sau se poate depune la
secretariatul unității de învățământ la care părintele dorește înscrierea
copilului.
Validarea cererii-tip de înscriere este obligatorie și se face la
unitatea de învățământ la care părintele dorește înscrierea, în prezența
părintelui și a cel puțin unui membru din comisia de înscriere.
Validarea cererii-tip de înscriere constă în compararea datelor
introduse în aplicația informatică cu documentele depuse de către părinte,
tipărirea, verificarea și semnarea de către părinte a fișei tipărite.
Documente necesare înscrierii :
Părintele va prezenta atât ACTELE în ORIGINAL, cât și fotocopiile solicitate, într-un dosar de plastic!
Ø Fotocopie a actului de
identitate propriu
Ø Fotocopie a
certificatului de naștere al copilului
Ø Copie a documentului
prin care se comunică rezultatul pozitiv al evaluării dezvoltării psihosomatice
a copilului (dacă este cazul).
Copiile vor fi
certificate conform cu originalul,
de către un membru
al
comisiei de
înscriere din școală !!!
Ø Înscrierea la altă
unitate de învățământ decât cea de circumscripție, trebuie sa se facă cu dovada
îndeplinirii criteriilor generale si/sau specifice!
Înscrierile, la Școala Gimnazială Nr.194,
se vor desfășura după următorul program:
De LUNI- 11.04.2022
– până MARȚI, 10.05.2022
- de luni până joi între ora 8:00 și ora 18:00;
- vineri de la
ora 8:00 la ora 17:00;
Excepţii/ NU SE VOR FACE ÎNSCRIERI, fiindcă sunt zile
nelucrătoare:
- Vineri –
22 Aprilie 2022 – Vinerea Mare;
-Luni, 25 Aprilie și Marți 26 Aprilie 2022 – Prima și a Doua Zi de Paște!
-Luni, 25 Aprilie și Marți 26 Aprilie 2022 – Prima și a Doua Zi de Paște!
Calendarul înscrierii în clasa pregătitoare:
28 martie
– Afișarea
circumscripțiilor școlare și a planului de școlarizare propus, respectiv
numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ,
inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului
școlar;
29 martie – Postarea pe site-urile CJRAE, inspectoratelor școlare și unităților de
învățământ cu nivel preșcolar cererea-tip pentru evaluarea dezvoltării copiilor
care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie—31 decembrie 2022;
– Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ/pe site-ul
acesteia, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de
învățământ;
30 martie—8 aprilie – Evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc 6 ani
în perioada 1 septembrie—31 decembrie 2022 și eliberarea recomandării pentru
înscrierea în învățământul primar:
Pentru copiii care au frecventat grădinița:
• înregistrarea cererilor
transmise/depuse la unitățile de învățământ cu nivel preșcolar pentru obținerea
recomandării de înscriere în clasa pregătitoare;
• eliberarea/transmiterea către părinte de către unitatea de învățământ cu nivel preșcolar a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz.
• eliberarea/transmiterea către părinte de către unitatea de învățământ cu nivel preșcolar a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz.
Pentru copiii care nu au frecventat grădinița sau au revenit din străinătate:
• înregistrarea de către CJRAE/CMBRAE a
cererilor de evaluare, depuse/transmise de părinți pentru copiii care împlinesc
în anul curent vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie—31 decembrie inclusiv
• planificarea de către CJRAE/CMBRAE a
organizării evaluării; afișarea și comunicarea programării pentru participarea
la evaluare;
• desfășurarea evaluării copiilor de
către CJRAE/CMBRAE;
• eliberarea/transmiterea către părinte de către CJRAE/CMBRAE a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz.
• eliberarea/transmiterea către părinte de către CJRAE/CMBRAE a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz.
11 aprilie—10 mai – Completarea și
depunerea/transmiterea cererilor-tip de înscriere de către părinți/tutori legal
instituiți/reprezentanți legali, online sau la unitatea de învățământ la care
solicită înscrierea copiilor, inclusiv a recomandării de înscriere în clasa
pregătitoare, după caz, respectiv a declarației pe propria răspundere și a
documentelor necesare;
11 mai—12 mai – Procesarea de către
Comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar a cererilor-tip
de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice, și repartizarea copiilor la
școala de circumscripție;
13 mai—25 mai – Procesarea la
nivelul unităților de învățământ a cererilor prin care se solicită înscrierea
la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, pe locurile
rămase libere.
– Admiterea sau respingerea cererilor
acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin
aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare;
Pentru Clasa pregătitoare
- învățământ de stat de masă:
ü 6 clase – 132 de locuri
- Două clase cu studiul limbii
germane
- Patru clase cu studiul limbii
engleze
Ce este clasa pregătitoare ?
•
– o perioada de trecere de la grădinița spre școală,
de obișnuința a copilului cu noul mediu de învățare
•
– primul pas din ciclul de achiziții fundamentale
(clasa pregătitoare, clasa I si clasa a II-a)
•
– anul când copiii se dezvolta, prin exersare, pentru
începerea activității școlare
Ce învață copiii în clasa pregătitoare?
•
– Comunicare în limba romana
•
– Matematica si Explorarea mediului
•
– Dezvoltare personala
•
– Arte vizuale si Abilitați practice
•
– Muzica si mișcare
•
– Educație fizica
•
– Religie
•
– Limba Engleza/Limba Germana
Care este specificul
ambiental al clasei pregătitoare?
•
– spațiu luminos,
curat, decorat cu materiale atractive si cu lucrările copiilor
•
– mobilier modular,
zone cu acces liber la raft; delimitarea centrelor de studiu si joaca Arte,
Ludoteca, Biblioteca, științe
•
– condiții specifice
pentru activități integrate, audiții si video-audiții, prezentări .ppt,
utilizarea unor softuri educaționale
•
– covorașul (mocheta)
pentru întâlnirea de dimineața și cercul poveștilor
Cum învață copiii in clasa pregătitoare?
•
De-a lungul anului
școlar sunt parcurse Unități Tematice, care vor fi concepute si desfășurate pe
principiile învățării bazate pe proiect.
Avem in vedere:
•
– teme propuse de
copii, care permit implicarea părinților (idei, colaborări, resurse)
•
– importanta
învățării prin joc
•
– necesitatea
învățării prin cooperare
•
– abordare integrata
a învățării, depășind cadrul disciplinelor școlare clasice (formale)
•
– realizarea unor
produse finite care pun in valoare creativitatea copiilor
O lectie dureaza 45 minute si este structurată
astfel :
35 min. activitate didactică + 10 min. jocuri/exersare
deprinderi elementare
Cum se face
evaluarea?
•
Sunt vizate cele
cinci domenii de dezvoltare (dezvoltarea fizica si motrica; dezvoltarea
socio-emotională; dezvoltarea cognitiva; dezvoltarea limbajului si a
comunicării; dezvoltarea capacitaților si atitudinilor de învățare) reflectate
in disciplinele de studiu specifice clasei pregătitoare.
•
Din Raportul de
Evaluare (completat de către cadrele didactice la sfârșitul anului școlar)
părinții:
•
– vor cunoaște
punctele forte ale propriului copil
•
– vor înțelege care
sunt disciplinele unde este nevoie de sprijin suplimentar pentru o buna
dezvoltare a copilului
•
Pe parcursul anului
școlar se realizează Portofoliul individual al elevului, care va cuprinde toate
materialele lucrate de acesta.
•
Nu se acorda note sau
calificative!
•
Elevii primesc
feedback individual, aprecieri, recomandări, recompense (emoticoane, medalii,
diplome)
Președinte
Comisia de înscriere,
DIRECTOR,
Prof.Lucia
MINCHEVICI
